Służąca Adela – mężczyzna w ciele kobiety. Ojciec – wizjoner, mający coś z Trockiego. Pracownia krawiecka, zamieniająca się w mównicę dyktatora... /Monika Żmijewska – Gazeta Wyborcza/
Fragment „Sklepów Cynamonowych” to jednak jedynie punkt wyjścia do rozważań na temat nieodgadnionej natury człowieka, a nie ilustracja dobrze znanego tekstu Brunona Schulza. „Tomaszuk odchodzi od standardowego odbioru Schulza.(...) W zamian próbuje pokazać go w kontekście epoki, zanurzonego nie w fantasmagorii, a w historii.” (Monika Żmijewska - Gazeta Wyborcza)
Bohaterowie spektaklu – Ojciec (w tej roli Rafał Gąsowski) oraz jego audytorium – Syn (Miłosz Pietruszki) oraz służąca Adela (Dariusz Matys) wciągają widza w świat mistycyzmu i tajemnicy ożywionej materii.
Scenografia Julii Skuratovej – najpierw pracownia krawiecka jakich wiele –zamienia się raz w kino, raz w fabrykę, raz w wielki plac demonstracyjny dając nam szansę na uczestnictwo w wydarzeniach, które zmieniały świat w pierwszej połowie XX wieku, zaś projekcje multimedialne, które od czasu do czasu ogarniają całą dekorację, wprowadzają historyczny kontekst opowieści i dają namacalny dowód na istnienie materii ożywionej. Wszak kino to materia, która ożywa, wciąż pozostając materią. Na czym więc polega jej sekret?
Premierowe spektakle 14, 15, 16 stycznia w siedzibie Teatru Wierszalin.
Materiały od Organizatorów
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?