Film pokazywali w szkołach, przedszkolach, w galeriach handlowych. Teraz kampania „Pokaż dziadkom” Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku została doceniona i wyróżniona w prestiżowym ogólnopolskim konkursie Kampanie Społeczne Roku 2016.
- Mieliśmy naprawdę sporą profesjonalną konkurencję. Ale została doceniona nasza dziewiczość w działalności marketingowej i brak jakichkolwiek doświadczeń, zapał oraz budżet - 0 zł - mówi Paulina Werel, studentka kierunku lekarskiego na UMB.
Kampania była skierowana do dzieci. - Właśnie po to, by o tym, czego się dowiedziały, opowiadały swoim dziadkom - uśmiecha się Paulina Werel. Bo to właśnie ludzie starsi najbardziej narażeni są na udar.
- Niestety, świadomość społeczna na temat tego, co to jest udar, jest bardzo niewielka - mówi doc. zaznacza doc. Alina Kułakowska, pod której kierunkiem był kręcony film. - A u podłoża tej choroby leżą zaburzenia krążenia mózgowego, które niejednokrotnie niosą za sobą bardzo poważne konsekwencje. Część pacjentów umiera, a połowa z tych, którzy przeżywają, zostają osobami niepełnosprawnymi.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?