RDOŚ nie wyda w tym roku decyzji środowiskowej na odcinek Dobrzyniewo-Sokółka. To północna obwodnica Białegostoku - S19

OPRAC.: mat
Kolorem niebieskim zaznaczono odcinek przyszłej S19 Dobrzyniewo Duże - Sokółka GDDKIA
Dopiero w przyszłym roku regionalny dyrektor ochrony środowiska wyda decyzję środowiskową na ostatni odcinek przyszłej drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. To także północna obwodnica Białegostoku.

Tak przebiega postęp prac na S19 od granicy z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Obejrzyj galerię.

Chodzi o 31-kilometrowy odcinek od Sokółki do Dobrzyniewa Dużego. To tzw. wariant 5, prowadzący „eskę” po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 19 na odcinku Sokółka - obwodnica Wasilkowa. Tam ostatnia zgodnie z planami drogowców ma zostać rozbudowana do parametrów drogi ekspresowej.

Dzięki takiemu przebiegowi S19 powstanie bliska, północna obwodnica Białegostoku, która przejmie ruch tranzytowy z i do przejścia granicznego w Kuźnicy oraz ruch z DK8 na kierunku do i z Augustowa, wyprowadzając go na drogę ekspresową S8 na węźle Białystok Zachód.

Czytaj też: Coraz bliżej oddania wylotówki na S8

To najmniej zaawansowany odcinek podlaskiej części S19. Przez lata politycy nie mogli zdecydować się, którędy ma poprowadzić przyszła droga ekspresowa. Przez długi czas obowiązywał forsowany przez rząd PO-PSL wariant tzw. dużej obwodnicy Białegostoku, czyli trasa Dobrzyniewo Duże-Knyszyn-. Korycin- Sokółka. Omijał on Puszczę Knyszyńskiej. Z kolei politycy PIS optowali za wariantem po starodrożu dk 19. I na niego białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wysłał 9.03.2020 roku wniosek do RDOŚ o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji.

Już wiadomo, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska musi mieć więcej czasu na jego rozpatrzenie. Właśnie poinformowała, że wydanie decyzji w przewidzianym przepisami terminie nie jest możliwe.

- Do przeanalizowania jest bowiem obszerny materiał dowodowy, konieczne jest zasięgnięcie opinii organów sanitarnych, uzyskanie uzgodnień wodno-prawnych i zapewnienie udziału społeczeństwa - czytamy w obwieszczeniu podpisanym przez Beatę Bezubik, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Białymstoku.

Czytaj też: Tu połączą się S8 i S61

Postępowanie przedłużono do 29 stycznia 2021 roku.

- O ile zostanie uzupełniona analiza inwentaryzacji przyrodniczej

- dodaje Beata Bezubik.

Ogłoszenie przetargu na inwestycję GDDKiA zakłada w I kw. 2022 r., a realizację planuje na lata 2024-2025. Gotowe ma być wtedy jej przedłużenie - odcinek Dobrzyniewo Duże-Białystok Zachód (plus fragment Dobrzyniewo-Krynice na dk65, czyli przyszłej S16). Wykonawcę tego odcinka mamy poznać po koniec 2020 roku.

Przejść dla pieszych będzie mniej?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.