Pozycjonowanie to wsparcie dla biznesów lokalnych i sklepów internetowych

Materiał informacyjny Performance Media
adobe stock
Udostępnij:
Jesteś hydraulikiem, prowadzisz komis samochodowy, oferujesz usługi fryzjerskie, kosmetyczne i inne skierowane do lokalnych klientów? A może masz sklep internetowy? Mając stronę WWW, z pewnością zależy Ci na docieraniu do jak największej liczby użytkowników Internetu. Osiągniesz to, jeśli postawisz na pozycjonowanie. Sprawdź, na czym to polega i dlaczego warto?

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

Po rejestracji domeny i założeniu nowej strony WWW powinieneś zadbać o to, aby przestała ona być anonimowa. O jej istnieniu muszą wiedzieć użytkownicy sieci, a nie tylko Ty, Twoja rodzina czy współpracownicy. Twoim celem jest pozyskanie nowych klientów. W sieci możesz postawić na różne rodzaje działań marketingowych, a do tych najbardziej skutecznych zalicza się pozycjonowanie. Na czym to polega?

Więcej o skutecznym pozycjonowaniu stron i procesie SEO: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/

Celem pozycjonowania stron WWW jest uzyskanie dla Twojej witryny jak najlepszej widoczności na frazy kluczowe, które najlepiej opisują dany biznes. Chodzi zwyczajnie o to, aby użytkownicy Google po wysłaniu konkretnego zapytania zobaczyli linki prowadzące do Twojej strony, a następnie ją odwiedzili.

Załóżmy, że prowadzisz komis samochodowy w Białymstoku. Klienci szukający takiej oferty prawdopodobnie wpiszą w Google „komis samochodowy Białystok”. Jeśli wśród pierwszych wyników nie znajdą Twojej strony, to prawdopodobnie ktoś inny zdobędzie klienta. Nie dopuść do tego – inwestując w pozycjonowanie, możesz dotrzeć do wielu osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki i budowę pozytywnego wizerunku firmy
Źródło: adobe stock

Pozycjonowanie wspiera promocję marki

Dlaczego pozycjonowanie akurat w Google? Otóż w Polsce ta wyszukiwarka jest bezdyskusyjnym liderem. Według danych gs.statcounter.com w maju 2021 roku Google miało w Polsce ponad 95 proc. udziału w rynku. Natomiast wyniki badania Mediapanel pokazują, że liczba internautów w tym samym miesiącu w Polsce wynosiła 28,9 mln.

To oznacza, że z Google w naszym kraju korzystało wtedy przeszło 25 mln internautów. Oczywiście poziom zainteresowania tą wyszukiwarką w poszczególnych branżach jest inny, ale nie zmienia to faktu, że możesz za jej pomocą skutecznie dotrzeć do klientów.

Rozpocznij promocję swojej marki w Białymstoku i postaw na pozycjonowanie:https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/bialystok/

Jednym z efektów pozycjonowania jest wspieranie promocji Twojej marki. Po rozpoczęciu współpracy agencja SEO podejmie się audytu strony, aby ocenić, co trzeba zrobić, żeby dana witryna spełniała wymagania algorytmu Google. W kolejnym kroku wdrażane będą rozwiązania, które umożliwią serwisowi osiągnięcie oczekiwanej widoczności w wyszukiwarce.

Dzięki tym pracom Twoja firma będzie bardziej rozpoznawalna – jako działalność lokalna bądź jako po prostu sklep WWW. Często zadowolony z Twoich produktów lub usług klient nie będzie już wyszukiwać Twojej strony po frazie kluczowej, a zrobi to na podstawie nazwy marki.

Zainteresowane osoby same odnajdą Twoją firmę

Jednym z czynników, które decydują o skuteczności pozycjonowania jest to, że na Twoją stronę będą trafiać wyłącznie ci, którzy potrzebują produktów lub usług, które proponujesz. Skoro w wynikach, po wpisaniu zapytania, pojawi się Twoja strona, to użytkownicy sieci odwiedzą ją, by znaleźć to, czego szukają. W związku z tym duże jest prawdopodobieństwo tego, że internauta zamówi u Ciebie produkt, skorzysta z formularza kontaktowego czy też zadzwoni z pytaniem o usługę.

Według badania przeprowadzonego przez Whitepress, polskie firmy przeznaczają na SEO 21,5 proc. swojego budżetu na marketing online. Na pierwszej pozycji pod tym względem znajdują się social media z niewiele wyższym wynikiem. Natomiast rezultaty ankiety udostępnionej przez platformę Shoper wskazują, że największych źródłem ruchu w witrynach działających w ramach owej platformy były organiczne, czyli naturalne wyniki wyszukiwania.

Wyższa sprzedaż i szansa na rozwój

Odwiedziny na stronie WWW, które pozyskane zostały z organicznych wyników wyszukiwania z dużym prawdopodobieństwem przełożą się na klientów. Jak już wiesz, dzięki pozycjonowaniu na Twoją stronę trafią internauci zainteresowani dokładnie tym, co oferujesz.

SEO (Search Engine Optimization) jest procesem, którego efekty pojawiają się dopiero po jakimś czasie. Początkowo Twoja witryna będzie się wyświetlać na małą ilość zapytań, lecz z biegiem czasu liczba ta będzie rosnąć. Następnie, pierwsze frazy będą się wyświetlać w TOP10 rezultatów, co przełoży się wyraźnie na wzrost ruch na stronie. Wtedy stopniowo inwestycja zacznie się zwracać – odwiedziny mogą się przekładać na zapytania od klientów czy też na zamawianie produktów. Twoja działalność będzie się rozwijać, a Ty będziesz osiągać coraz większą sprzedaż.

Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie?

Jak już wiesz, SEO jest procesem, a budowa widoczności następuje stopniowo. Kolejne działania optymalizacyjne przeprowadzane przez agencję SEO będą przynosić zmiany zauważalne wraz z upływem czasu. To, jak szybko uda się osiągnąć wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, zależy m. in. od konkurencyjności branży czy stanu Twojego serwisu.

Zobacz ile kosztuje pozycjonowanie stron:https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-cennik/

Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie? Opłata uzależniona jest od wielu czynników, a głównie od wspomnianej konkurencyjności. Znaczenie ma również autorytet Twojej domeny w Google i ogólny stan serwisu – istotne jest to, jak wiele pracy będzie on wymagać, aby spełniał oczekiwania wyszukiwarki. Najlepszym sposobem na ustalenie kosztu jest zwrócenie się do agencji SEO z prośbą o wycenę.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

5 pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie firmowej lub sklepie internetowym

Zdobywasz klientów przez Internet? Co zrobić, żeby pozycjonowanie zaczęło działać?

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie