PKP. W takich unowocześnionych wagonach pojedziesz z i do Białegostoku [zdjęcia]

OPRAC.: red.
PKP Intercity. Bezprzedziałowe pojazdy klasy 2 wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Numery foteli czy półek, symbole w toaletach, a także przyciski otwierające drzwi oznaczono alfabetem Braille`a - w takich wagonach już można podróżować na trasach dalekobieżnych z i do Białegostoku.

PKP Intercity odebrało 83 wagony, które dla przewoźnika zmodernizowała bydgoska PESA.
Modernizacja wagonów objęła także instalację monitoringu, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz toalet z zamkniętym układem. Pojazdy zostały wyciszone, co zapewnia dodatkowy komfort podróży. Wagony mają po 72 miejsca siedzące.

Ze zmodernizowanych pojazdów korzystają już mieszkańcy m.in. Poznania, Szczecina, Trójmiasta, Olsztyna, Zielonej Góry, Białegostoku, Lublina i Wrocławia.

Wagony będą w pociągach:
IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław;
IC Rybak relacji Białystok – Szczecin – Białystok;

Stale wzmacniamy naszą flotę nowoczesnymi pojazdami. Pasażerowie naszych pociągów w całej Polsce mogą już korzystać z komfortowych wagonów, które pokazują, że kolej to wygodny i bezpieczny środek transportu - mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Nie tylko nowe wagony, ale także nowe lokomotywy PKP Intercity wyjeżdżają na tory. Jak informuje intercity.pl flota przewoźnika wzbogaciła się właśnie o 20 najnowocześniejszych w Polsce lokomotyw elektrycznych, które dla PKP Intercity produkuje firma NEWAG.

Nowe lokomotywy rozwijają prędkość do 160 km/h. I pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Pojazdy serii EU160 Griffin to także najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce.

Lokomotywy elektryczne Griffin spełniają wymagania rygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 31 października 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację.

Nowoczesna lokomotywa poprowadzi m.in. pociąg
TLK Latarnik na odcinku Poznań - Białystok - Poznań (sezonowy)

Podwyżki cen. Gdzie największe? W Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie