Inpost poinformował, że dane o statusie przesyłki odnoszące się samej usługi kurierskiej i paczkomatów nie będą już przekazywane przez SMS-. Śledzenie przesyłki będzie ciągle możliwe, ale wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Sprawę dla Next.gazeta.pl skomentował Wojciech Kądziłka, rzecznik prasowy InPost:
- Stale rozwijamy funkcjonalności naszej aplikacji, która jest centrum komunikacji z klientami. Informacje o statusie przesyłek, zarówno nadawanych, jak i odbieranych, są obecnie dostępne w łatwy i prosty sposób w jednym miejscu. Tym samym rezygnujemy ze starszej technologii, czyli powiadamiania o statusach przesyłek poprzez SMS.
Jaki jest powód tej decyzji? Klienci InPostu informowali, że otrzymują wiadomości SMS które dotyczą dodatkowych opłat za przesyłki. Inpost wielokrotnie ostrzegał przed tego typu wiadomościami. W czerwcu firma opublikowała oficjalny komunikat w tej sprawie:
"Link zawarty w treści kierować może do niebezpiecznych zawartości i może spowodować wyłudzenie informacji, pieniędzy lub uszkodzenie urządzenia. Informujemy, że Inpost NIGDY nie wysyła SMS-ów z informacją o dopłatach, a tym bardziej z linkami zewnętrznymi. Wszelkie informacje na temat rozliczeń pojawiają się wyłącznie w Managerze Paczek lub na fakturze. Ze względu na cykliczność ataków tego typu, Inpost całkowicie zrezygnował z informowania klientów o statusie paczki drogą SMS-ową. Przestępcy wyłudzali od klientów Inpostu dane do logowania i wyprowadzali pieniądze z kont ofiar ataków."
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?