Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Firma parkingowa WEIP zwraca pieniądze klientom za niesłuszne kary

MC
Firma WEIP prowadziła parking przy bydgoskim szpitalu Jurasza.
Firma WEIP prowadziła parking przy bydgoskim szpitalu Jurasza. PPG
Firma WEIP Parking, która do 2021 roku prowadziła parking przed szpitalem Jurasza w Bydgoszczy, ma zwrócić pieniądze klientom, którym naliczano niesłuszne kary. Decyzję w tej sprawie podjął szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Klienci mogą zgłaszać się w sprawie reklamacji.

Skargi na praktyki WEIP Parking

Zgodnie z informacjami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, firma WEIP Parking, która jest operatorem parkingów komercyjnych, m.in. przy szpitalach i centrach handlowych, nakładała opłaty dodatkowe "nawet jeżeli klient w złożonej reklamacji udowodnił, że dysponował w momencie wystawienia opłaty dodatkowej ważnym biletem parkingowym". Chodziło o sytuacje, gdy bilet nie był umieszczony w widocznym miejscu za szybą pojazdu, ale np. spadł na wycieraczkę lub konsument miał go cały czas przy sobie.

Do Urzędu docierały liczne skargi na praktyki WEIP. Po przeprowadzonym postępowaniu, Prezes UOKiK zobowiązał firmę do zwrotu klientom pieniędzy za niesłusznie wystawione wezwania do zapłaty z powodu braku biletu parkingowego.

Reklamacje klientów

Do WEIP rocznie trafiało kilka tysięcy reklamacji, z których większość była odrzucana - często niesłusznie. Firma wprowadzała konsumentów w błąd także w kwestii sposobów składania reklamacji. Sugerowała, że można jedynie skorzystać z formularza na stronie internetowej lub wysłać list. Tymczasem reklamacja może mieć również inną formę, np. mailową bądź można ją złożyć osobiście.

- Liczba skarg na zarządców parkingów z roku na rok wzrasta, dlatego konsekwentnie weryfikujemy rzetelność tych przedsiębiorców. Nieustannie zaskakują nas przypadki obciążenia konsumentów opłatą, mimo że nie upłynął dopuszczalny czas parkowania czy ignorowanie zasadnych reklamacji, gdzie konsument był w stanie udowodnić posiadanie biletu parkingowego. Nie kwestionujemy systemu płatnych miejsc postojowych, ale niesłusznie naliczane opłaty dodatkowe i utrudnianie procesu reklamacji – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zwrot niesłusznie naliczonych opłat

Klienci, którzy skorzystali z usług firmy WEIP Parking po 1 stycznia 2020 roku, mogą liczyć na zwrot niesłusznie naliczonych opłat. To dotyczy również tych, którzy otrzymali wezwanie do zapłaty na parkingach wskazanych w zobowiązaniu, a ich reklamacja została negatywnie rozpatrzona, pomimo dołączenia dowodu w postaci ważnego biletu parkingowego.

Firma WEIP zamieściła informację o decyzji UOKiK na swojej stronie internetowej oraz na profilu spółki w mediach społecznościowych.

Sytuacja parkingów w Bydgoszczy

Firma działała również w Bydgoszczy, przy szpitalu im. dra Jurasza. Opłata za godzinę postoju wynosiła 4,1 zł, ale jeśli przekroczono czas parkowania, można było dostać karę, opłatę dodatkową w wysokości 50 zł.

- Trudno nam wypowiadać się na temat poprzedniego operatora - mówił Błażej Szczęśniak, lead brand manager w firmie WEIP. - W przypadku szpitala Jurasza cenę obniżyliśmy do 50 zł, z uwagi na specyfikę tego miejsca - pacjentów i odwiedzających, którzy korzystają z miejsc parkingowych.

Firma nie prowadzi parkingu przy szpitalu od 2021 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto