Dworzec PKP w Białymstoku. Trwa remont i przebudowa. Nowe zdjęcia [kwiecień 2019]

red.
ze zbiorów PKP SA/ Mat. inwestora
Jesteś ciekaw jak teraz wygląda w środku dworzec PKP w Białymstoku? Oczywiście trwa remont i przebudowa kolejowego dworca. Zobacz, jak dworzec PKP wygląda w środku i jaki jest aktualny stan prac.

REMONT I PRZEBUDOWA DWORCA PKP BIAŁYSTOK

Prace nad przebudową dworca PKP rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku. Zburzono część budynku dworca. Obok powstał dworzec tymczasowy.

Kompleksowa przebudowa dworca obejmuje stworzenie nowego układu funkcjonalno-użytkowego i powtórne zagospodarowanie terenu przed budynkiem. Dzięki modernizacji białostocki dworzec odzyska pierwotny kształt.

DWORZEC PKP BIAŁYSTOK REMONT

Do wnętrza poczekalni powrócą zdobienia ścian i sufitów, żeliwne słupy oraz posadzki. Poczekalnia będzie bardziej przestronna, kasy biletowe zostaną przeniesione, a dzięki wyburzeniu w części magazynowej i wykonaniu nowego zagospodarowania terenu wokół dworca będzie więcej miejsc postojowych.

Dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, zostaną zamontowane m.in. windy dla pasażerów z niepełnosprawnościami. Osoby niewidome i niedowidzące będą mogły skorzystać z systemu oznaczeń dotykowych i pasów prowadzących.

Prace na dworcu w Białymstoku mają się zakończyć na początku 2020 roku.

Tak będzie wyglądał dworzec PKP w Białymstoku po modernizacji

Tak będzie wyglądał dworzec PKP w Białymstoku po modernizacj...

DWORZEC PKP W BIAŁYMSTOKU

Budynek białostockiego dworca wybudowany został podczas powstania linii warszawsko-petersburskiej w 1861 roku, w stylu klasycystycznym. Podczas II wojny światowej dworzec został zbombardowany. Nie odzyskał już dawnej świetności mimo powojennej odbudowy i późniejszych remontów. W 1989 roku PKP rozpoczęły prace modernizacyjne dworca, które trwały 14 lat. Odnowiony budynek dworca został oficjalnie otwarty pod koniec 2003 roku.

Wyburzanie części dworca PKP Białystok

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lol
Najwspanialsza w tym Waszym Białymstoku jest ta kładka nad torami, kiedy trzeba ją pokonać z bagażami :-D
M
Miki
2019-05-10T22:55:39 02:00, Gość:

Dworzec kolejowy to nie jest carskie muzeum. Musi byc parking, poczekalnia, podziemne przejscia na perony i do dworca PKS. oraz wiaty na peronach. A czy bedzie on carski, czy bolszewicki, to tylko sprawa estetyki. Czy projektanci spelnili podstawowe standardy? Cos mie sie wydaje, ze nie i ze nadal , jak za bolszewickich czasow bedziemy marzli i mokli przechodzac ponad torami na pozbawione wiat perony. Jesli tak jest, to skandal. Takiego projektanta, oraz decydentow nalezaloby wsadzic do paki za zmarnowanie naszych pieniedzy.

Przedtem marzlismy po bolszewicku, a teraz marznac bedziemy po carsku. Ot mi zamiana. Decydentow wsadzic trzeba jednak do bolszewickiego wiezienia. Tam szybciej nabiora rozumu

G
Gość
Dworzec kolejowy to nie jest carskie muzeum. Musi byc parking, poczekalnia, podziemne przejscia na perony i do dworca PKS. oraz wiaty na peronach. A czy bedzie on carski, czy bolszewicki, to tylko sprawa estetyki. Czy projektanci spelnili podstawowe standardy? Cos mie sie wydaje, ze nie i ze nadal , jak za bolszewickich czasow bedziemy marzli i mokli przechodzac ponad torami na pozbawione wiat perony. Jesli tak jest, to skandal. Takiego projektanta, oraz decydentow nalezaloby wsadzic do paki za zmarnowanie naszych pieniedzy.
G
Gość
Niech ktoś się wypowie czy będą przejścia podziemne między peronami czy nie. Bo z dużego tunelu zrezygnowano niedawno. Kto może to wiedzieć? Może Redakcja się dowie u źródła? W Łochowie chyba budują, a tam jeszcze niedawno się pośpieszny nie zatrzymywał :) O zadaszeniach nie wspomnę :)
D
Dominik
Proszę o połączenie do Petersburga, będzie częściej kursować niż do Wawy...
p
pol
Pasażera obchodzi dworzec , litości kupuje bilet przez neta i pięć minut przed odjazdem wsiadam do pociągu. Dworce to mogą być tam gdzie są wielkie centra przesiadkowe . A dokąd z Białegostoku można dojechać to już PKP nie interesuje . O czasie przejazdu i zasranych kiblach w pociągach aż nie chce mi się myśleć.
M
Maciej
Jest planowany tunel podziemny pomiędzy dworcem a peronami ale budowany będzie dopiero za ok. 2 lata
w
waj
Trzeba był połączyć dworzec PKS z dworcem PKP kładką lub nadbudową nad torami i to by było super nawet w razie przesiadki .Ale nasze władze ŚPIĄ i nic nie myślą. Przecież i jednego obiektu i drugiego właścicielem jest państwo .
G
Gość
Pokazują jak głęboko pasażera mają w... Niedawno wyremontowany był ale co tam pasażerowie zapłacą. A w deszczu i śniegu niech wsiadają do pociągu co tam.
G
Gość
Zdjęcie 4- czyżby robili przejścia podziemne na perony?
b
białostoczanin
oprócz zadaszeń na peronami to przejścia podziemnie między nimi...
E
Ewa
Pytanie po co? A zadaszenia peronów dlaej nie ma! Nieistotne!
Wróć na bialystok.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie