- Leży nam na sercu przyszłość ulicy Chmielnej i dlatego wspólnie ze specjalistami z różnych dziedzin spotkaliśmy się, aby porozmawiać o kierunkach rozwoju ulicy, która ma szansę stać się warszawską ulicą handlową z prawdziwego zdarzenia – powiedział Robert Mandżunowski, z firmy LHI sp. z o.o.
Dyskusja dotyczyła głównie zmian, które od kilku lat zachodzą na ulicy Chmielnej oraz o tym, co można zrobić, aby poprawić przestrzeń w centrum miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną i funkcjonalną dla warszawiaków. Zastanawiano się nad rolą inwestorów oraz miasta w tym procesie. Robert Mandżunowski przytoczył wyniki badania, wykonanego na zlecenie LHI przez firmę doradczą Millward Brown, którego celem była analiza demograficzna ulicy i jej bliskiego otoczenia, pod kątem potencjału handlowego tego rejonu oraz oczekiwań mieszkańców stolicy.
Czytaj też: Chmielna 25. Biurowiec zachwyca elewacją. Jak wam się podoba? [ZDJĘCIA]
Zgodnie z wynikami badania rocznie ul. Chmielną przemierza ok. 12 mln przechodniów i znaczna ich większość chciałaby, aby w tym miejscu znajdowały się sklepy i lokale usługowe. Uczestnicy dyskusji poruszyli również sprawę nowego trendu w zachowaniu mieszkańców Warszawy i innych dużych miast Polski, którzy wzorem Europejczyków z państw zachodnich coraz chętniej spędzają czas wolny w centrach miast, spacerując, spotykając się ze znajomymi, odwiedzając kina, restauracje, czy też robiąc zakupy.
Przeczytaj też: Chmielna ma stać się ulicą księgarzy, bukinistów i czytelników
- Współczesne miasta rozwijają się wraz ze wzrostem lokalnego czynnika kreatywności, który objawia się w ilości nowatorskich pomysłów na miejsca spotkań, pracy, zakupów i wspólne spędzanie czasu - stwierdził Robert Mandżunowski. - Miasto może skutecznie współtworzyć takie „centra kreatywności” m.in. udostępniając miejskie nieruchomości, położone w drugiej linii zabudowy ulic instytucjom i animatorom kultury oraz firmom z branż kreatywnych na preferencyjnych warunkach najmu, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, po kosztach - dodał.
Chmielna 25 - nowy biurowiec w sercu miasta
Chmielna 25 to siedmiokondygnacyjny obiekt klasy A, oferujący około 1700 mkw. powierzchni handlowo-usługowej na poziomach -1 i 0 oraz około 3800 mkw. powierzchni biurowej. Biurowiec ma nowoczesną architekturę. Jego projekt został wykonany z myślą o otaczającej go tkance miejskiej i wartościach urbanistycznych tej części centrum miasta.
Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?