Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wprowadźmy trolejbusy do Białegostoku!

Redakcja
Adrian1990
Żeby zmniejszyć zatłoczenia warto wprowadzić trolejbusy bo Białystok się rozrasta i będzie więcej mieszkańców.

Dużo jest przekazywanych wiadomości że Białystok się rozszerza i jest jeszcze tyle remontów, gdy będzie już dużo ludzi mieszkało w Białymstoku i nie chcecie by była tłoczność to UM powinien pomyśleć o trolejbusy. Jeszcze możecie się zastanowić coś na temat trolejbusów, nie tylko zmniejszają tłoczność też są ekologiczne ze względu na to że są napędzane na prąd który ma podłączone pantografy do drutów trakcyjnych. W Białymstoku będzie mieszkało już bardzo dużo ludzi że będzie tłoczno w autobusach,a trolejbusy mogły by jednak zmniejszyć by każdy miał jak najłatwiej dojechać w takim dużym mieście że sąsiednie miejscowości mogą wejść w skład Białegostoku by były nowymi dzielnicami jako: Wasilków, Supraśl, Zabłudów, Choroszcz,Dobrzyniewo i Juchnowiec. Trolejbusy są ok. 20 % ciche i co raz szybsze od zwykłych autobusów i lepiej by było je wprowadzić do Białegostoku gdy już będzie już dużym miastem. W dzisiejszych czasach kursują w Gdyni (w tym że linie nr 21 i 31 dojeżdżają do Sopotu), Lublinie i Tychach, a w Zielonej Górze też miała być taka inwestycja i odrzucono ten pomysł (powinni jeszcze bardziej się zastanowić że są opłacalne).
UE akceptuje trolejbusy i tramwaje, nawet proponuje miastom europejskim je inwestować ze względu na to że nie wydzielają spalin bo mają podłączone pantografy i są napędzane na prąd. Są również dotacje unijne gdy miasta Unii Europejskiej potrzebują dużo pieniędzy na rozbudowę trakcji i sieci trolejbusowych i nawet Białystok powinien wziąć wniosek o sfinansowanie gdy będzie potrzebował dużo pieniędzy, możecie się więcej dowiedzieć z artykułu tzw. "Euromiasto trolejbusów" (http://www.emetro.pl/emetro/1,93924,5990490,Euromiasto_trolejbusow.html) z prasy Metro (jako ich oficjalna strona nazywa się Emetro) by zdziwić was że trolejbusy są ekonomicznym środkiem lokomocji.
Co do kabli trakcyjnych które prowadzą pałąki (tzw. pantografy) mniej oszpecają krajobraz i nie ma co się denerwować. Białystok będzie dość troszeczkę ładny, nawet gdy ciut oszpeci się wygląd przez druty którymi trolejbusy mogą jechać. W Lublinie gdzie kursują trolejbusy to mają kampanię tzw. "Zielona Komunikacja"( http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl/) i możecie się dowiedzieć na tej stronie jak dbać o czyste środowisko, być może w Białymstoku będzie ekologiczna komunikacja miejska żeby nie było spalin.
Wiceprezydent miasta Białegostoku tzw. Adam Poliński uważa że nie trzeba więcej systemów transportu bo jest odpowiedzialny za transport publiczny i jeszcze trzeba go przekonać że trolejbusy są ekonomiczne i przyjazne środowisku. Nie jestem pewny jak prezydent miasta Białegostoku tzw. Tadeusz Truskolaski sądzi coś o trolejbusach i też należy jakoś się z nim dogadać.
W dzisiejszych czasach trolejbusy w produkcji są już niskopodłogowe i energooszczędne,takie powinny kursować w Białymstoku żeby osoby niepełnosprawne,starsi ludzie i innym ludziom którym jest ciężko mogą łatwiej wsiąść i wysiąść, skoro o energooszczędności mowa to i tak nie zabraknie dużo prądu Białemustokowi. Możecie się też dowiedzieć na stronach że dobrą praktykę stosują Tychy (http://www.umtychy.pl/www_4.0/aktualnosci.php?k=&p=&a=59) i Lublin (http://echelm.people-net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=83...) kupując energooszczędne trolejbusy że takie są lepsze i mogłyby mniej prądu zużyć w Białymstoku by starczyło innym mieszkańcom.
Czy znacie może pojęcie duobus? Duobus jest skrzyżowaniem autobusu i trolejbusu że pojazd jest napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i różnym innym silnikiem (bardziej spalinowym - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy - takie nie powinny być na naszych ulicach,trolejbusy dwusilnikowe powinny być również napędzane na CNG,LNG, hybrydą i innymi ekologicznymi silnikami poza spalin). Duobus jest cięższy od trolejbusu i autobusu co powoduje, że musi mieć lepsze zawieszenie i wzmocnioną konstrukcję podwozia. Silnik spalinowy (lub inny drugi silnik) jest uruchamiany w miejscach gdzie nie ma sieci trakcyjnej, dzięki czemu duobus może dotrzeć wszędzie tam gdzie docierają zwykłe autobusy i jednocześnie jest tańszy w eksploatacji na fragmentach trasy, gdzie może korzystać z silnika elektrycznego. Dwusilnikowe trolejbusy mogą jechać wtedy nawet gdy nastąpi awaria prądu by trolejbus nie stał na środku drogi i jest bardziej bezpieczniej niż stanie na środku drogi, duobusy mogą robić za linie autobusowe nawet ale bardziej w czasie awarii prądu . O to filmiki z YouTube o duobusach które możecie je zobaczyć jak trolejbus jedzie bez podłączenia do linii trakcyjnych:https://www.youtube.com/watch?v=hamVO6Ow-TI&NR=1https://www.youtube.com/watch?v=pUAfTmh9Fy0...feature=relatedhttps://www.youtube.com/watch?v=EcXbB12AEQA&NR=1https://www.youtube.com/watch?v=r6-bEbd2ZTc
Gdy w Białymstoku będą duobusy, powinno być tak by każdy mógłby wiedzieć czy to zwykły trolejbus jako jednosilnikowy czy duobus jako trolejbus dwusilnikowy, proponował bym by Białostockie duobusy w przyszłości miały napis (inne miasta mające duobusy nie mają odpowiednich napisów by inny się dowiedział czy to zwykły trolejbus) który powinien być zauważalny (na przodzie, tyle i z dwóch boków) by pisało przykładowym pojęciem "Trolejbus jest napędzany również ..." (np. gazem ziemnym (CNG czy LNG), akumulatorem,hybrydą, biopaliwem, baterią słoneczną itd.) by każdy dowiedział się że istnieją już duobusy które się bardziej opłacają niż jedno silnikowe trolejbusy.
Istnieje e-petycja o realizacji trolejbusów tzw. "Białystok powinien zainwestować trolejbusy" ( http://www.petycje.pl/4557) że popiera już pow. 170 ludzi, są nawet prawie 10 ludzi sprzeciwiających się inwestycji, jak jesteście chętni by się podpisać to serdecznie was zapraszam. Do podpisania się należy podać swój adres e-pocztowy żeby przyszło potwierdzenie by zweryfikować swój podpis, najpierw radzę wam zajrzeć na stronę główną ( http://www.petycje.pl/) żeby dowiedzieć się więcej jak należy korzystać z petycji którymi są pisane przez innych ludzi do różnych organów – ja napisałem już do BKM w sprawie realizacji trolejbusów. Co do podpisów petycji związanymi z trolejbusami mowa to możecie przeczytać przykładowe komentarze innych ludzi, w podpisywaniu nie trzeba pisać komentarzy (można nawet podpisać się bez komentowania), komentujący ludzie są to między innymi:Radosław Konopka - Jestem za, ponieważ będzie jeszcze więcej ludności, a Białystok ma tyle remontów bo się rozszerza i stanie się metropolią.Robert Haraburda - Trolejbusy to dobry pomysł na rozwiązanie problemów komunikacji miejskiej i jestem za!Daniel Roszkowski - Stanowczo z tymi trolejbusami powinno się zmodernizować, a władze miejskie być może za akceptują nasze uwagi.Włodzimierz Pawlak - Jestem jak najbardziej za, wtedy transport publiczny będzie sprawny, punktualny i mniej czekania na linię autobusową czy trolejbusową.Kewin Małkowski - Trolejbusy to dobra jakość, dla tego Białystok powinien zrealizować jeśli chcemy mieć czyste środowisko.Wojciech Kołodziej (któremu miesza się w głowie że w lutym Białystok dostał nowe Solarisy, a w ogóle było 1 marca 2010 r.) - Są już nowe Solarisy od lutego w tym roku, a trolejbusy też by się przydały.Edward Szymczak (który chwali się innym że mieszka w dzielnicy Nowe Miasto) – Na pewno i tak będą dotacje unijne gdy BKM będzie potrzebowało pieniędzy na inwestycję trolejbusów.Nadia Świątek - Gdy się zrealizuje trolejbusy to i tak będzie ekonomiczniej by bardziej zmniejszyło tłok gdy nasz Białystok się rozrasta.Marian Musiał - Komunikacja dość tłoczna że i tak powinno się za inwestować trolejbusy.Robert Kudlak - BKM nie ma pieniędzy na realizację trolejbusów i liczę że będą dotacje z UE. A co do trolejbusów stanowczo powinny kursować u nas.Arkadiusz Pradela - Stanowczo potrzeba trolli bo i tak jest sens je realizować.Norbert Zambrzycki (który chwali się innym że mieszka w dzielnicy Dojlidy) – Moim zdaniem muszą być trolejbusy bo tłoczność się zmniejszy gdy Białystok stanie się metropolią.Jarosław Szabałowski - Jeden środek transportu publicznego w 300 tysięcznym, rozwijającym się mieście, to za mało.
Są też przykładowe podpisy sprzeciwu, czyli 1 z wszystkich sprzeciwiających się to jako:Maciej Wiślak - Białystok jest pięknym miastem, bez instalacji do trolejbusów/tramwajów nad głową. Niech tak zostanie.
Jeszcze istnieją wiadomości o trolejbusach z rok temu, które dotyczą Białegostoku:- dwa tematy na forum Gazety Współczesnej jako "Trolejbusy w Białymstoku?"( http://forum.wspolczesna.pl/Trolejbusy-w-Bialymstoku-t17819.html) (temat powstał kiedy gdy ja utworzyłem temat że ludzie chcą by Białystok miał trolejbusy) i "Trolejbusy w Białymstoku"( http://forum.wspolczesna.pl/Trolejbusy-w-Bialymstoku-t13913.html) (z rok temu który ten temat na forum należy do mnie)- artykuł z Gazety Współczesnej tzw. "Trolejbusy w Białymstoku?" (http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090821/REG00/1290...)- jeszcze z MM Białystok jako "Trolejbusy dla Białegostoku" (http://www.mmbialystok.pl/artykul/trolejbusy-dla-bialegostoku-7732.html) z 30.05.2009 r.
Zawszę marzę żeby Białystok miał trolejbusy jeśli już nie długo będzie duży, nawet też marzę by u nas były tramwaje lecz nie ma miejsc bo trzeba mieć jeszcze szerszą wyspę centralną by starczyło bezpiecznych miejsc dla pieszych by nie potrącił ich tramwaj. Budowa torowisk wymaga jeszcze więcej miejsc na wyspach centralnych żeby było jak bezpieczniej przejść pieszym, czasami jest tak że tory tramwajowe są na jezdni i trzeba uważać na ruchu drogowym żeby nie zderzyć się z tramwajem. Realizacja trolejbusów się opłaca i jest tańsza od tramwajowej bo trolejbusy nie potrzebują dodatkowych szyn. Możecie też przeczytać artykuł z MM Białystok tzw. "Pierwszy tramwaj w Białymstoku" (http://www.mmbialystok.pl/artykul/pierwszy-tramwaj-w-bialymstoku-97373.html) który nie należy do mnie, być może znajdą się miejsca na wybudowanie torowisk ale na trolejbusy jest miejsce bo jeżdżą po jezdni tj. autobusy i inne pojazdy drogowe, a co do słupów trakcyjnych mogą być jako świetlne.
Marki trolejbusów które są w ofertach produkowane w danych firmach jak Solaris (czyli Solaris Trollino), Hess, Irisbus, Škoda, Trolza (inaczej albo dawniej ZiU), AKSM i nie które inne, jeśli firmy produkujące autobusy nie mają w ofertach trolejbusów to powinny być licencjonowane by miasto miało atrakcyjną komunikację miejską. Licencjonowane marki trolejbusów które mogły by być takim samym wyglądem co zwykłe autobusy to Solbus, Setra, Jelcz, MAN, MAZ, Volvo, Scania, Mercede-Benz, i inne powinny być trolejbusy wyprodukowane dla Białegostoku które firmy nie mają swoich w ofertach.
Szkoda że trolejbusy nie rozładowały by korków, przecież jeżdżą po jezdni tak jak autobusy i inne pojazdy. Trolejbusy nie zmniejszyłyby korków bo jeżdżą po jezdni, lecz pozostałe problemy komunikacyjne zmniejszają takie jak tłoczność i ograniczanie spalin.
Skoro ja utworzyłem temat tzw. "Wprowadźmy trolejbusy do Białegostoku!" na stronie MM Białystok proszę jeszcze o tym by przekazać BKM ([email protected]), prezydentowi miasta Białegostoku tzw. Tadeuszowi Truskolaskiemu ([email protected]) (również wszystkim Urzędom Miejskich w Białymstoku) i radzie miejskiej by podyskutowali co z realizacją trolejbusów uważają i jak powinno być w naszym mieście na przyszłość komunikacji miejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wprowadźmy trolejbusy do Białegostoku! - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na bialystok.naszemiasto.pl Nasze Miasto