Uniwersytet Sukcesu w Białymstoku. Ułatwi dziewczynom wejście na rynek pracy!

red.Zaktualizowano 
pixabay.com/zdj. ilustracyjne
Youtuberka, blogerka czy może programistka? Pilotażowa edycja ogólnopolskiego programu „Uniwersytet Sukcesu” ułatwi dziewczętom w wieku 17-24 lata wejście na rynek pracy.  Pierwszy turnus szkoleniowy z udziałem 24 uczestniczek rusza 1 lipca w Białymstoku, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska.

„Uniwersytet Sukcesu” wspiera podopieczne domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ale także dziewczęta będące w trudnej sytuacji życiowej i materialnej ułatwiając im start zawodowy. Do udziału w ogólnopolskim programie zgłosiło się ponad 200 osób z całej Polski. Będą miały tu okazję bezpłatnie rozwijać swoje kompetencje w zakresie nowych technologii, a najbardziej zmotywowane mają szansę na staże zawodowe i wyjazd do Kampusu Google w Madrycie lub Londynie.

Poza Białymstokiem turnusy szkoleniowe odbędą się także w Trójmieście, Warszawie i Krakowie - organizator zapewnia transport, nocleg i wyżywienie. W projekt zaangażowane są m.in. Facebook, Google for Startups, Nationale-Nederlanden, Dentsu  czy Kancelaria Prawna SSW, Pragmatic Solutions, Sukces Pisany Szminką, Szkoła Gestal.

Realizację projektu poprzedziło badanie społeczne przeprowadzone wśród wychowanek domów dziecka w wieku 15-19 lat, które wykazało, że większość z nich ma bardzo zawężone wyobrażenia na temat swoich planów zawodowych. Wszystkie były zgodne, że udział w kursach zawodowych jest ważny i że warto w nich uczestniczyć, by poznać swoje możliwości, posłuchać ekspertów i stworzyć szansę lepszego startu zawodowego.

– Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudny, ale też jak bardzo potrzebny jest ten projekt. Wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie, znacznie trudniej niż innym dzieciom jest im także zdobyć wykształcenie. Nasz cel jest prosty – pomoc najbardziej uzdolnionym i chętnym do nauki dziewczętom. Skala potrzeb jest ogromna, ale wierzę, że dzięki zaangażowaniu tak prestiżowych partnerów uda się choć w części je spełnić. Zapraszamy do udziału w projekcie także dziewczęta mierzące się z trudną sytuacją życiową czy ekonomiczną, dla których udział w „Uniwersytecie Sukcesu” być może byłby szansą i motywacją na rozpoczęcie nowego życia – mówi Jowita Michalska, Prezes Fundacji Digital University.

„Uniwersytet Sukcesu” składa się z kilku etapów.
Pierwszy to tygodniowe turnusy szkoleniowe z nowych technologii „Akademia Blogerki”, „Akademia Youtuberki” oraz „Akademia Programistki”, plus wsparcie mentorskie, warsztaty doradztwa zawodowego, podstaw prawa oraz cykl szkoleń miękkich. Uznaliśmy, że właśnie te kierunki mogą okazać się najbardziej interesujące dla młodych dziewcząt, dla których świat Internetu i mediów społecznościowych jest środowiskiem naturalnym – mówi Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.

Co w Białymstoku
Na uczestniczki w Białystoku czekają m.in. warsztaty integracyjne (Szkoła Gestalt), warsztaty wizerunkowe połączone z sesją fotograficzną, warsztaty Design Thinking (Google), warsztaty pt. „Jak uruchomić działalność gospodarczą i nie utonąć w gąszczu przepisów”, warsztaty dotyczące cyberbezpieczeństwa, mediów społecznościowych i obecności w sieci, warsztaty z doradztwa zawodowego, a także konkretne tematy z zakresu Akademii Blogerki i Programistki. W Białymstoku nie jest prowadzona Akademia YouTuberki ze względu na zbyt małą liczbę chętnych. Dziewczęta z Białegostoku, które zgłosiły się do Akademii YouTuberki będą miały okazję uczestniczyć w tych zajęciach w innych miastach.

Drugi etap
Drugi etap to kilkudniowe spotkania motywacyjne z przedstawicielami firm partnerskich (włącznie z zajęciami z zakresu nowych technologii i trzech Akademii - Programistki, Blogerki, YouTuberki), m.in. Nationale-Nederlanden, Google, Facebook czy Dentsu Aegis Network. Chcemy pomóc tym dziewczętom, które zasługują na dobry start w dorosłe życie. Ich dotychczasowe doświadczenia zazwyczaj są bardzo trudne, z drugiej strony jest to grupa młodych, ambitnych dziewcząt, które chcą wiele osiągnąć. Chcemy mieć choć mały udział w tym, by odmienić ich los i wzmocnić ich kompetencje zarówno w zakresie nowych technologii, jak również umiejętności miękkich – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden.  Dzięki partnerom uczestniczki „Uniwersytetu Sukcesu” poznają, m.in. case studies różnych projektów, a także skorzystają z indywidualnych konsultacji z reprezentantami działów marketingu, HR czy sprzedaży. Przy wsparciu mentorów, określą swoje predyspozycje i nauczą się jak dobrze przejść przez proces rekrutacyjny.

TU ZOBACZ TEŻ: Praca za granicą. Jak sprawdzić agencję zatrudnienia i nie dać się oszukać? [ZDJĘCIA]

Praca za granicą. Jak sprawdzić agencję zatrudnienia i nie d...

polecane: FLESZ: Wypalenie zawodowe. Nowy punkt na liście chorób.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3