Zespoły miały za zadanie zbudowanie modelu samolotu udźwigowego spełniającego określone wymogi regulaminowe: każda drużyna w swojej konstrukcji musi zastosować silnik Axi Gold 2826/10 oraz śmigło APC 13x7 inches Sport. Punktowany jest pilotaż skonstruowanym modelem samolotu, zabronione jest wykorzystywania autopilota oraz innych systemów pokładowych stabilizujących lot. Ocenie podlega konstrukcja modelu (raport techniczny ) oraz lot (maksymalny podniesiony ciężar) - informuje Dorota Sawicka, rzecznik Politechniki Białostockiej.
Wymiary modelu wykonanego przez Lotnicze Koło Naukowe z Wydziału Mechanicznego PB:
- rozpiętość skrzydeł - 3,1 m
- długość całkowita - 2,2 m
- wysokość całkowita - 0,76 m
- waga 3 kg.
Model całkowicie wykonany jest w technologii laminatowej, co pozwoliło osiągnąć niską masę przy zachowaniu wysokiej sztywności i wytrzymałości konstrukcji. Nowością samolotu skonstruowanego przez studentów i pracowników PB jest zastosowanie klap szczelinowych znacząco zwiększających możliwości udźwigowe modelu w fazie startu oraz lądowania.
Zespół konstruktorów udźwigowca tworzą:
- dr inż. Adam Adamowicz - opiekun Lotniczego Koła Naukowego, główny konstruktor i wykonawca modelu samolotu udźwigowego,
- dr inż. Hubert Grzybowski - opiekun studentów na zawodach ACC 2017,
- Kamil Domysławski - student, pilot, wykonawca modelu samolotu udźwigowego,
- Paweł Dardziński - student, wykonawca modelu samolotu udźwigowego,
- Piotr Iwaniuk - student, wykonawca modelu samolotu udźwigowego.
Wyjazd na "Air Cargo Challenge 2017" do Zagrzebia dofinansowany został w ramach umowy z Prezydentem Białegostoku dotyczącej promocji miasta.
ZOBACZ TAKŻE: Politechnika Białostocka i Cerber Motorsport skonstruowali czwartego bolida CMS-04
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?