18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pomogą konsumentom poznać swoje elementarne prawa

UM Płock
Bartek Kosiński/Polskapresse
Światowy Dzień Konsumenta już w przyszłym tygodniu. Z tej okazji zapraszamy na wykład i czat ze specjalistą. W czwartek 14 marca o godz. 11.30 w auli ratusza odbędzie się wykład pod hasłem „Bądź świadomym konsumentem – poznaj swoje prawa”. Zaproszeni są wszyscy chętni.

Pierwszą część spotkania poprowadzi Miejski Rzecznik Konsumentów Izabela Prądzyńska. Wykład będzie obejmował zagadnienia z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów:
- reklamacja towarów i usług w oparciu o konkretne przykłady
- prawa i obowiązki konsumenta i sprzedawcy
- formalno – prawne aspekty złożenia zgłoszenia reklamacyjnego
- roszczenia konsumenta wobec sprzedawcy i gwaranta
- możliwość dochodzenia roszczeń

Czytaj także: Przekaż swój 1 procent płockiej Organizacji Pożytku Publicznego

Drugą część spotkania poprowadzi przedstawiciel płockiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie. Poruszy zagadnienia z zakresu ochrony praw konsumentów zawierających umowy na odległość i poza lokalem:
- umowa na odległość (umowy zawarte przez telefon, przez internet), jak zawrzeć umowę, jak skutecznie od niej odstąpić
- umowa poza lokalem przedsiębiorstwa (umowy zawarte na pokazach, w domach) - jak zawrzeć umowę, co umowa powinna zawierać, jak od umowy skutecznie odstąpić
- formalno – prawne aspekty podjęcia mediacji w imieniu konsumenta
- kompetencje kontrolne

Przed i po wykładzie przy wejściu do auli porad prawnych w sprawach konsumenckich udzielać będą pracownicy Biura Rzecznika Konsumentów. Będzie można uzyskać niezbędne wydruki ustaw z zakresu prawa konsumenckiego oraz ulotki zawierające informacje w zakresie praw i obowiązków konsumentów.

Czytaj także: Debatowali w ratuszu o szkolnictwie zawodowym [ZDJĘCIA]

Dzień później, 15 marca zapraszamy na czat na Facebooku i dyżur na stronie www.plock.eu. Pomiędzy godz. 10 a 13 na pytania w zakresie problemów konsumenckich odpowiadać będzie Miejski Rzecznik Konsumentów Izabela Prądzyńska oraz pracownicy biura.

Pytania będzie można zadawać telefonicznie, dzwoniąc pod numer Biura Rzecznika Konsumentów (24 367 15 81) lub pod numer Zespołu Spraw Medialnych (24 367 16 00). Odpowiedzi będą publikowane na stronie internetowej ratusza. Porozmawiać z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów będzie można także na Facebooku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto